VIEREN EN DOEN

Kopij voor het volgende kerkblad graag uiterlijk vrijdag 6 augustus naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. In de vakantieperiode kunt u bij afwezigheid van de predikant contact opnemen met br. Adriaan de Wilde (06-49148518) en vanaf 3 augustus met de scriba Aart Oppelaar (06-47018616)

Welkom in de kerk!

De helft van de gemeente is om de beurt welkom in de ochtenddienst. Op 1 augustus: OOST op 8 augustus: WEST. In de avonddiensten is iedereen welkom. We zitten verspreid in de kerk op anderhalve meter; het zou dus kunnen voorkomen dat de kerk ‘vol’ is. Dan bent u welkom in de Regenboog. We vragen u om niet naar de kerk te komen als u of een huisgenoot verkouden bent. Ook voor en na de diensten houden we anderhalve meter afstand. Heeft u vragen over uw bezoek aan de kerk, neem dan contact op met de scriba of een kerkenraadslid.

Bij de diensten

Aangezien ds. Van Campen vakantie heeft, zijn voor beide zondagen gastpredikanten uitgenodigd. De voorgangers zijn geen onbekenden in onze gemeente. We hopen en bidden op mooie en gezegende diensten.

Oppas en nevendienst (groep 1-4)

Er is elke zondagmorgen gelegenheid om uw kinderen in de Regenboog te brengen voor oppas en nevendienst. Voor de ouders is er dan ook de gelegenheid om daar de dienst te volgen, als zij niet aan de beurt zijn om in de kerk te komen. Op 1 augustus gaat het over: Geloven doe je samen! - Handelingen 2:42-47. Op 8 augustus over Noach bouwt een boot - Genesis 6:5-22. De kinderen verlaten de kerk via de consistorie samen met de leiding. We wachten nog met het terugkomen in het kerkgebouw, dus de kinderen kunnen na de dienst in de Regenboog opgehaald worden.

Collectes

Op 1 augustus zijn de collecten voor het diaconale project ‘Het Fort’ en ‘kerk en eredienst’. Op 8 augustus wordt er gecollecteerd voor diaconie en voor ‘kerk en eredienst’. We zamelen in met mandjes bij de uitgangen en via de QR code. U kunt ook geven via de volgende rekeningnummers: diaconie: NL27RABO0395910986 / kerkrentmeesters: NL12RABO0373721536.

Jongerenweekend

Ook dit jaar hopen we weer op jongerenweekend naar ‘de Houtkamp’ in Otterlo te gaan! Het weekend staat gepland van 15 t/m 18 oktober. Iedereen die volgend jaar in groep 7 zit t/m 17 jaar is uitgenodigd om mee te gaan. Mocht je geen uitnodiging hebben ontvangen stuur dan even een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Ook om je op te geven of nog vragen hebt kun je daarheen mailen. Vanzelfsprekend houden we de maatregelen rondom corona in de gaten. Groetjes het Jongerenweekend team!

Koffie op het voorplein van de Korenaar

In de maanden juli en augustus schenken we iedere dinsdagmorgen van 10 tot half 12 koffie en thee op het voorplein. U/jij bent van harte welkom! Wil je meehelpen? Graag! Laat het even weten. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De Boekenhoek

Wij zijn tot 20 augustus gesloten. Mocht u iets nodig hebben, dan mag u een van de teamleden vragen, zij kunnen u vast helpen. Boeken bestellen kan ook, stuurt u dan een mailtje of bel even. Wij hopen u na de vakantie graag weer te zien. Tot ziens!

Zomerzangavond/weeksluiting

In tegenstelling tot wat eerder is gecommuniceerd, zal er vrijdag 30 juli geen zomerzangavond gehouden worden in de Hervormde kerk. Wel gaat de weeksluiting gewoon door, waar u natuurlijk van harte voor bent uitgenodigd. De weeksluiting begint om 19.00u.

OMZIEN NAAR ELKAAR

Jarigen 80+

Op 6 augustus: dhr. L.J. Windhorst, Oldekampshof 14 (8181EM), Heerde en mevr. T. Huisman - de Vrij, Torenstraat 27 (2391BS). Op 8 augustus: mevr. M. Lentze, Hieronymus Boschstraat 12 (2391VA), op 9 augustus: mevr. G. Bongers, Ds D A van den Boschstr 27 (2391AT), op 10 augustus: mevr. D. Demoed - van der Elst, Dorpsstraat 27A /K202 (2391BB), op 13 augustus: dhr. J. Wierenga, Hazelhof 37 (2391AR) en op 14 augustus: dhr. J. Karens, Westzijdeweg 31 (2391JE). Van harte gefeliciteerd met uw verjaardag!

Geboorte

Bij Sander en Nienke Goedhart, Gerard Doustraat 13 (2391 CT), is op zaterdag 24 juli een zoon geboren. Hij heet Ruben en is een broertje van Thomas en Laura. We feliciteren hen met dit nieuwe wonder uit Gods hand ontvangen en wensen Sander en Nienke Gods zegen toe in de opvoeding van hun gezin.

Bedankt

In het verhaal van ons leven
zullen ze er altijd zijn:
mensen, die je zo maar verrassen,
een glimlach op straat
een kaartje door de bus
iemand die meeleeft
en dan gebeurt er iets…….
Je kunt er zo blij van worden

Heel veel dank aan al die mensen die ons verrasten met gelukwensen bij ons 55-jarig huwelijk, Karel en Jannie van Vliet

Meeleven

We denken aan de zieken in onze gemeente. Zr. Van Egten verblijft al lange tijd in een zorgcentrum in Leidschendam. Zr. Mina Vonk verblijft in een zorglocatie van Wijdezorg in Nieuwkoop in afwachting van een (long)onderzoek (postadres: Wijdezorg Nieuwkoop, t.a.v. mw. A.C. Vonk-Van Luijk. De Verbinding 48, 2421 EX, Nieuwkoop). Zr. Tine Romijn (Hazelhof 35) heeft veel last van pijn. We wensen onze zusters, en de mensen die om hen heen staan, Gods onmisbare kracht en nabijheid toe. Uiteraard denken we ook de aan de gemeenteleden die hier niet genoemd zijn.

Tenslotte

Bij afwezigheid van br. Oppelaar en ds. Van Campen mag ik u en jou via deze weg een fijne, en mooie zomerperiode wensen. Ik hoop dat u en jou na een wellicht hectische periode, die helaas nog steeds werd gekenmerkt door beperkingen en aanpassingen vanwege het coronavirus, tijd vindt om te ontspannen, te bezinnen, anderen te ontmoeten, en om weer op te laden. Hartelijke groet, Adriaan de Wilde.